Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

vrijdag 2 juli 2010

Wil je meer…

Welke mannen kopen radiografisch bestuurbare autootjes en helikopters? Daar kun je je vast een voorstelling bij maken. Bij Nikko hebben ze volgens mij precies in kaart tegen wie ze praten. En dat doen ze dan ook op een vertrouwde manier.

Het werkt al sinds jaar en dag, dus waarom niet? Ze denken: onze doelgroep bestaat uit in hun adolescentie gebleven mannen, die niet over al te veel hersenen beschikken, en maar aan 1 ding denken (en het is niet Dixons). Aan hen gaan we kinderspeelgoed verkopen.

Met een stoeipoes en een semi-geile voice-over komen we heel ver. En inderdaad. Ik geloof dat ze precies weten wat hun doelgroep beweegt.


3 reacties op “Wil je meer…”

  1. Poeh, wat is het warm vandaag…

  2. En zo hoort het te werken. Er is toch weinig anders om aan te denken dan een liefhebberij en vrouwen?

    Ik denk altijd zo: in de adolescentie ontdek je waar je goed in bent. Waarschijnlijk iets waar je in de puberjaren of kindertijd al tijd in stak. Computeren, auto’s demonteren, monteren en testrijden, Nikko’s stelen, enz.

    Daar maak je je werk van. Je besteedt er nog eens jaren aan en wordt nog beter. Zo goed dat je er bakken geld mee verdient en zo’n vrouw op je stok komt.

    Dat is wat die reclame vertelt: focus op een oude liefhebberij en de females komen vanzelf

  3. Whaha, heel erg, maar ik weet zeker dat dit werkt in de cijfers…

Roept u maar