Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

dinsdag 3 mei 2011

Vinnenkrommend slecht

Op mijn vorige post zijn veel verschillende reacties verschenen. Niet iedereen was het met me eens dat ik de Heineken-advertentie classificeerde als Bruine Beer. En dat hoeft natuurlijk ook niet. Toch houd ik reclameliefhebbers graag te vriend, en dus speel ik deze keer op zeker.

Afgelopen week kreeg ik een onverwacht telefoontje van een oude, beroemde dierenvriend van me: Flipper. Hij was ‘not amused’ en stotterde zelfs van boosheid. Via via was hij te weten gekomen dat het Dolfinarium een nieuwe commercial op de Nederlandse buis heeft gebracht.

Een reclamespot waarin niet zijn soortgenoten uit de show centraal staan, maar een ‘doorsnee’ Hollands gezin. Flipper vond het vinnenkrommend slecht en beloofde me een linkje te sturen met de commercial. Zo gezegd, zo gedaan.

Na het zien van het spotje moet ik Flip (alleen voor vrienden) helaas gelijk geven. De commercial mist een goed concept, een goed script en goede acteurs. Het overgeacteerde verhaaltje lijkt nep echt, en staat vol van de slechte shots, zoals een expressieloze zoon die zijn tekst opdreunt (op 0.02), een pshycho-creepy moeder (op 0.17) en een dik mislukte high-five tussen vader en dochter.

Kortom, ik krijg totaal geen zin om naar Harderwijk te gaan als ik deze commercial heb gezien. O ja, en ruim verdomme eerst die melk eens op voordat je gaat dagdromen!


4 reacties op “Vinnenkrommend slecht”

  1. En ze hebben gekeken naar de commercial van Disneyland Parijs, die iemand anders weer tenenkrommend vond (maar het kijkerspubliek niet)…
    http://reclamewereld.blog.nl/campagne/2011/03/09/wat-een-kutcommercial-voor-disneyland-parijs-sorry

  2. Het lijkt een beetje een trend bij attractieparken. Laten we een happy family tonen dan krijgt iedereen zin! Impactvolle communicatie wordt steeds zeldzamer helaas.

  3. Wow, die spot is bijna net zo nep als de lach van Xander de Buisonjé.

  4. Deze gaat voor de Loden Loekie. Reden genoeg om met mijn ‘happy family’ nooit naar Harderwijk af te reizen. Het glas melk moet wel haast een verborgren boodschap zijn, want met functie of het concept heeft het niets te maken. Mijn kinderen krijgen trouwens een terechtwijzing i.p.v. een dagje uit.

Roept u maar