Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

maandag 2 maart 2009

Randstad vs. Brabant: 0-1

De laatste commercial van Heineken met de inloopkast vol bier was al helemaal top. Totdat ik afgelopen weekend deze commercial van Bavaria zag. En ik moet toch zeggen – allerminst om mijn veel grotere sympathie voor Brabant dan voor de Randstad – dat de familiebrouwer uit Lieshout hiermee toch echt overduidelijk scoort. En sterker nog: met deze commercial de rivaal uit Amsterdam en omstreken even op zijn nummer zet. Game, set en match. Proost!


7 reacties op “Randstad vs. Brabant: 0-1”

  1. Jip. Lekker droog en passend bij “Zo. Nu eerst een Bavaria”. Drinken mannen, niet janken om bier…

  2. We zullen nog wel eens zien wat deze film voor Bavaria doet. Ben benieuwd wie het laatst proost!

  3. Van de ene kant: slim ingehaakt op een hype. Iedereen is laaiend enthousiast over de commercial en met deze inhaker verplaats je de spotlight even op je eigen merk. Ze weten zelfs nog de “Zo.” gedachte er in te houden.

    Van de andere kant: te makkelijk. Het doet niks voor Bavaria zelf. Geen eigen identiteit, het concept van de concurrent met je eigen kleine kwinkslag. Korte termijnpolitiek en countervoetbal in een. Daarbij vraag ik me ook af of Heineken zich wel op hun nummer gezet voelen. Want hoe je het ook went of keert, de hype van hun commercial wordt alleen maar groter.

  4. De bavariaboeren (een hoofdletter gun ik het merk niet) beheersen als de beste de kunst van het reageren, en dat maakt me een beetje triestig.

    Het doet denken aan de gebroeders Ko. Feestelijk, grappig en populair. Ze voelen zich helemaal de koning als ze op het podium schitteren. En ze verdienen er een lekker centje mee. Maar hun succes is afhankelijk van het succes van anderen (KPN Fons, Basshunter’s Boten Anna).

    Dus na een optreden zitten ze heel zielig in de kleedkamer..zich heel erg bewust van het feit dat ze nooit echte wereldsterren zullen worden.

    Ik hou nie van de gebroeders Ko nie.

  5. Waar woord, maar toch. Ergens past het wel bij de nuchterheid van Bavaria en hun ‘ZO’-concept.

    Neem de Vrienden van Amstel. Na hun avontuur met Amstel was het een paar jaar geleden ook allemaal mooi geweest en tijd voor Bavaria…

  6. Ik vind die Gebroeders toch best gezellig. En ze maken ook eigen nummers.

  7. gebroeders Swinkels of gebroeders Ko?

Roept u maar