Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

donderdag 26 februari 2009

Schoenmakers, occasiehandelaren en Albert Heijn

voetbalkeepers

Voetbal is een eenvoudige, fotogenieke balsport. Niet voor niks de populairste van Nederland. En naar het schijnt, wint voetbal slechts aan populariteit dankzij een actie van supermarktketen Albert Heijn.

Bij elke tien euro aan boodschappen die je in een van de vestigingen koopt, krijg je vijf stickers. Op elke sticker staat een actiefoto van een voetballer uit de eredivisie, het embleem van de club waarvoor hij uitkomt, zijn positie in het veld, geboortedatum, lengte en gewicht.

Wie wil, kan alle stickers verzamelen en ze in een speciaal daarvoor ontworpen verzamelalbum plakken. Niemand wil dat, behalve de meeste mensen, met als gevolg dat de omzet van Albert Heijn stijgt door de actie. En dat in een tijd dat je alleen schoenmakers, waarzeggers en occasiehandelaren nog hoort zeggen dat de omzet stijgt.


5 reacties op “Schoenmakers, occasiehandelaren en Albert Heijn”

  1. Iemand plaatje 200 (Robbie Wielaert) voor me?

  2. Robbie Wielaert is van zichzelf toch al een plaatje..

  3. Ik heb er hier nog wel eentje van Ruud Gullit. Of heb je die al?

  4. Ik heb ‘m!

  5. Heeft iemand 007 dubbel? Van de Engelse voetbalbond?

Roept u maar