Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

donderdag 15 september 2011

Laat jij je verleiden?

Het mooie lingeriemerk Aubade heeft een stijlvolle campagne lopen in Nederland. De campagne maakt gebruik van Aubade’s thema ‘Lessen in verleiden’. En dat is gelukt. Bij mij tenminste.

Want ik kan door-oreren over Aubade, maar eerlijk gezegd wil ik alleen maar kijken (en verleid worden). Niet alleen zie ik heel mooie lingerie, maar met name de stijl van fotografie doet het merk ver boven andere merken uitstijgen.

Bij de meeste lingeriemerken zie ik zwoel kijkende vrouwen, die in een min-of-meer uitnodigende pose op een of ander object gedrapeerd liggen. Zo niet bij Aubade. Deze fotografie doet denken aan de stylische jaren twintig, waar de ontdekking van Egyptische schatten het design en de stijl van die tijd behoorlijk beïnvloedde. En dat zie ik elke keer terug als ik weer een mupi zie van Aubade. Heel mooi en vooral heel verleidelijk. Vooruit, nog een plaatje dan…


Roept u maar