Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

dinsdag 6 september 2011

Echt nep

Het Nederlands Film Festival heeft dit jaar het thema ‘voor je het weet zit je er middenin’. En om dat thema kracht bij te zetten heeft Woedend! samen met WeFilm een serie briljante commercials ontwikkeld.

Het idee is heel simpel: een toevallige passant speelt op straat ineens de hoofdrol in een scène van een Nederlandse speelfilm. Het mooie van dit idee is dat de toevallige passant ook daadwerkelijk een toevallige passant is. Hij of zij weet van niks en loopt nietsvermoedend de scène in.

Natuurlijk hadden Woedend! en WeFilm ervoor kunnen kiezen om de rol van de passant ook te laten acteren. Maar gelukkig hebben ze het niet gedaan. Juist het vleugje dit-had-ook-kunnen-mislukken maakt het idee af. En een goeie making-of natuurlijk.


Een reactie op “Echt nep”

  1. Weet je wat pas echt nep is, the real bodylanguage. Die hebben het omgedraaid, die leggen de making of van een film vast en laten daarin (uitermate) slecht acteren.

    Dit concept is erg verfrissend!

Roept u maar