Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

maandag 3 januari 2011

Het vetrandje opgezocht

DangerousDans

De wereldbevolking wordt alsmaar dikker en dikker. Een groot probleem. Ook in reclame zie je een reactie op dit probleem. Nagenoeg elke hedendaagse foodcampagne benadrukt de gezonde kant van het voedsel.

Hamburgerrestaurant Dangerous Dan’s uit Toronto heeft ervoor gekozen geen bos bloemen rondom hun voedsel te visualiseren. De vettige, ranzige hamburgers zijn afgebeeld zoals je ze op je bord vindt en de headings proberen de vette hap ook niet te verheerlijken. Sterker nog, indirect waarschuwen ze zelfs voor de gevolgen van vet eten.

Persoonlijk houd ik wel van dit soort zelfrelativering. Iedereen weet dat een hamburger niet erg gezond is, dus waarom zou je erover liegen? Alleen vraag ik me af of mensen veel honger zullen krijgen van de fotografie. Maar laten we eerlijk wezen: eigenlijk zien de broodjes er toch gewoon hetzelfde uit als bij de grote gele M?


2 reacties op “Het vetrandje opgezocht”

  1. In zekere zin is dit ‘eerlijkere’ reclame dan dat maatschappelijk correctie geleuter van veel andere hamburgerketens. Dus ja, ik vind deze advertentie eigenlijk wel vet oké.

  2. Ja, gave advertenties. Lekker scherpe headingen. Maar honger krijg ik er niet van, maar dat komt vast en zeker omdat ik niet van fastfood hamburgers houd.

Roept u maar