Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

vrijdag 16 april 2010

Verandering van spijs doet eten

Altijd dezelfde maaltijd voorgeschoteld krijgen bederft de eetlust. Maar van twee dezelfde commercials krijgt De Paarse Krokodil juist honger. Hij zet graag zijn tanden in alles wat te veel op elkaar lijkt.

Bij dit voorbeeld lijkt het concept uit dezelfde creatieve keuken te komen. Verschillende koks weliswaar, maar de smaak van het gerecht casino is eender. We gaan eerst naar het verre oosten. Met de lekkerste ingrediƫnten wordt een bord Conimex Bami Speciaal gemaakt in de restaurantkeuken. Luikje open, en aan de andere kant van het luikje serveert de consument thuis het dampende bord.

Idem dito bij de man in de Franse Dr. Oetker Bistro. Hij bereidt twee smakelijke baguettes met groente, ham en kaas. Stopt ze in de oven. Aan de andere kant van de oven en wereld worden ze genuttigd door een tevreden consument. De smaakpapillen van deze koudbloedige proeven geen verschil.


3 reacties op “Verandering van spijs doet eten”

  1. Goed ontmaskerd! Weet de Paarse Krokodil ook wie eerst was?
    Selmore werkt volgens mij voor Conimex. En ik moet zeggen dat Selmore niet echt lekker bezig is. Zie ook die idiote nieuwe commercial van Bavaria: http://www.youtube.com/watch?v=QDkJSPjDAjo
    Het zou me dus ook niets verbazen als ze Dr Oetker schaamteloos gekopieerd hebben.

  2. @Alfred: het is lastig te traceren. Ben er niet helemaal zeker van dat Dr Oetker een Nederlandse productie is, kan goed een adaptatie uit het buitenland zijn. En dan misschien ook eerder verzonnen, maar niet eerder op de buis in NL. Wie het weet, mag het zeggen.

  3. Wow. Ik realiseer me nu pas dat deze commercials voor twee totaal verschillende merken zijn. Had al die tijd het vage gevoel gehad dat het een serie commercials was. Iets met voer door een luikje. Inderdaad een goede ontmaskering, al is nog even onduidelijk wie hier ontmaskerd wordt.

Roept u maar