Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

dinsdag 22 september 2009

Als twee druppels water

Wanneer je de laatste commercial van Replay ziet, lijkt het alsof je een déjà vu krijgt. Heb ik dit pas geleden niet een keer eerder gezien? Het antwoord is ja. In de spot van “Replay Your Fragrance” wordt namelijk exact dezelfde techniek gebruikt als in de commercial van “Shell FuelSave” van JWT London.

Naast de aquareltechniek is er nog één grote overeenkomst. De commercials starten alle twee met een vallende waterdruppel. De waterdrop komt uiteraard ook weer terug op beide websites. Kijk zelf maar.

www.shellfuelsave.nl

Op zich is het niet verwonderlijk dat er gelijkenis is tussen de twee merken. Beide partijen verkopen nu eenmaal een duur, vloeibaar goedje waar je zuinig mee om moet gaan. Maar het is hoe dan ook een echte aquarelpaarse krokodil.


9 reacties op “Als twee druppels water”

  1. Ik ben benieuwd of hier nog een aqua-relletje uit voortkomt…

  2. Doe maar lollig Kevin, met je woordgrap. Ik mag serieus leien dat de mensen die de reclame voor Replay maakten zich heel snel doodschamen. Wát een overbodige stumpers!

  3. Kijk! Het aqua-relletje begint al!

  4. Opjagen en afschieten, die gasten!

  5. Krokodil, waar staat het bureau waarin die Replay-reclame bedacht werd? Dat ik gelijk afreken met de verantwoordelijke creatievelingen. De kosten voor de schoonmaak declareer ik naderhand wel bij de bureaudirectie. Die zal me godverdomme dankbaar zijn

  6. Via deze website: http://www.thismortalmagic.com/ leiden de sporen naar Atletico Barcelona.

  7. Maar wie zegt dat Replay degene is die kopieert? Kijk mijn voorliefde voor Shell is groter dan die voor Replay (van dat merk word ik koud nog warm), maar het bureau van Replay zou het eerder bedacht kunnen hebben.

  8. De commercial van Shell verscheen rond mei 2009 op de Nederlandse beeldbuis. Die van Replay in september 2009. Dus Replay had zich nog kunnen bedenken.

    Wie het idee als eerste verzonnen heeft blijft natuurlijk altijd een raadsel. Ik zat er niet bij toen de reclamebureaus aan het brainstormen waren.

  9. Alfred, Krokodil, don’t sweat it. Heb al een ticket naar Barcelona geboekt. Binnenkort wordt het uitgezocht. En hoewel de ervaring leert dat mensen niet erg eerlijk zijn met een pistool op de slaap, een mes op de keel, of bij het zien van mijn gezicht, zal ik de waarheid achterhalen.

Roept u maar