Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

woensdag 10 juni 2009

Afscheid van een icoon

leegbillboarddkny

Het is weg. Hoe lang het wereldberoemde billboard van DKNY deze muur heeft gesierd, is niet precies bekend, maar in ieder geval sinds begin jaren ’90. Iedereen die van reclame, New York en/of fashion houdt, kent dit billboard. En nu is het grijs geschilderd.

Deze muur gold jarenlang als toegang tot de wijk SoHo in New York. In 2008 werd het pand dat bij die muur hoort, gekocht door het New Yorkse modemerk Abercrombie & Fitch (nog niet in Nederland verkrijgbaar) voor 71 miljoen dollar. Het wordt volgende maand een winkel van een van zijn submerken: Hollister, een surfmerk voor hippe dudes en betties.

Gelukkig hebben we de foto’s nog:

dkny5001


6 reacties op “Afscheid van een icoon”

  1. Ja godver, net nu ik plannen heb om naar NY te gaan…

  2. Behoorlijk kak ja. Maar een surfwinkel dus? Prijkt er dan binnenkort een of ander palmstrand van Hawaii op?

  3. @ Wouter: ik hou je op de hoogte. Sterker nog, ik maak foto’s voor je. Maar volgens mij is het nog niet zeker of Hollister kiest voor het logo of voor een surfdude. Een surfbetty lijkt me een stuk beter.

  4. @ De Grijze Muis: Amen, een surfbetty lijkt me ZEKER een stuk beter. Misschien kan De Grijze Muis als Reclameveteraan Hollister adviseren?

  5. Voldoe ik?

    surfbettie

  6. Hulde Betty, hulde!

Roept u maar