Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

maandag 20 april 2009

De vluchtigheid van parfum

Chris Cunningham (bekend van onder andere Aphex Twin’s ‘Come to Daddy‘ en ‘Windowlicker‘) heeft een commercial gemaakt voor Gucci en wel voor het geurtje Flora. Mooi werk en leeg werk. En dat zit ‘m niet in Chris Cunningham, maar hoe de parfumindustrie blijkbaar wil adverteren: mooi, sfeervol, abstract, euforisch, fantastisch, orgastisch, maar zo ontzettend leeg.

Zo leeg dat ik moeite heb te onthouden om welk merk en welke geur het gaat. De enige die ik ooit onthouden heb en die ik nog steeds geweldig vind, is de commercial voor Chanel’s Egoiste. Hieronder vind je dat mooie ding uit de jaren negentig.


2 reacties op “De vluchtigheid van parfum”

  1. Het is inderdaad een kut film, maar dat ligt wel degelijk aan Chris Cunningham.
    Hij was gewoon uit op een makkelijke manier geld verdienen. Dit verdient niet de schoonheidsprijs.

  2. Overdrijven is ook een kunst Alfred. Niet z’n beste werk maar best een aardig filmpje. Slechte merkcommunicatie ook.

Roept u maar