Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

dinsdag 24 februari 2009

New Yorkers willen (en krijgen) lichtreclame terug

pepsi-sign

Decennialang hebben inwoners van de New Yorkse East Side het immense Pepsi-logo aan de overkant van East River kunnen bewonderen. Daar, in Queens, stond sinds 1936 een Pepsi-bottelarij, met dat onvermijdelijke logo op het dak. Een paar jaar geleden sloot die fabriek om plaats te maken voor dure appartementen. Het logo vond een nieuwe, tijdelijke plaats voor het nieuwe appartementencomplex, maar verdween eind 2008.
Een commissie die zich bezighoudt met het culturele erfgoed van New York, is erin geslaagd om het logo terug te brengen waar het hoort: in het zicht van miljoenen mensen. Een paar honderd meter van zijn originele plaats verrijst momenteel de beroemde Pepsi-lichtreclame. Het schiet al op, de foto is van eind februari.


Een reactie op “New Yorkers willen (en krijgen) lichtreclame terug”

  1. Wel vet hoor. Reclame als herkenbaar element in een skyline. Zit Pepsi zelf echt niet achter deze actie??

Roept u maar