Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

vrijdag 18 oktober 2013

Zwakke merken gebruiken Brand Power

Er is een nieuw reclame-fenomeen op de Nederlandse kijkbuis geïntroduceerd; Brand Power. Opgericht door een “3rd party Advertising Specialist” die als soort van intermediair fungeert tussen merken en de consumenten. Klinkt vaag, ik weet het, maar duidelijker krijg ik het niet omschreven. De commercials hebben eigenlijk wereldwijd hetzelfde format. Het begint met de intro met het Brand Power logo en soundlogo. Dan zien we een frisse dame langs een schap met producten lopen. Ze introduceert vervolgens een probleem, om vervolgens direct de oplossing te bieden in de vorm van een product met bijbehorende features. Nog wat lachende modellen van een goedkope stocksite en dan wordt het spotje afgesloten met het logo en de zin: Brand Power, helpt u beter te kopen.

Kortom, Brand Power doet zich dus voor als onafhankelijke partij en prijst producten aan. Alles in hetzelfde, zouteloze, a-creatieve commercialformat. Niet uit gaan van je eigen Brand Power, maar de 13-in-een-dozijn-commercial gebruiken als vehikel om producten aan goedgelovige consumenten te slijten, dat moet je als merk toch niet willen?

PS: Brand Power is één van de holle labeltjes die hetzelfde format gebruiken. Er zijn meerdere labels die hetzelfde principe hanteren, allemaal onderdeel van de Buchanan Group.


Een reactie op “Zwakke merken gebruiken Brand Power”

  1. En dan ook nog met de spreekvaardigheid van een verkouden Hagenees:

    “Wistu dat na ferloop fan tijd de zure in dageleks eejte en drinke u tandglazuur kunne aantaste?”

Roept u maar