Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

woensdag 14 september 2011

TwixKat

Zolang mijn paarse krokodillengeheugen het zich kan herinneren, gebruikt Nestlé voor haar chocoladesnoepsuccesmerk KitKat de pay-off ‘Have a break, have a Kitkat’. Deze kreet, en de bijbehorende propositie ‘een moment voor jezelf’ is dan ook bij velen bekend.

Enkele jaren geleden besloten de makers van Twix (Mars Inc.) om diezelfde chocopropositie te gaan gebruiken. Toentertijd jeukten mijn tanden al om ze in deze kopie te gaan zetten, maar ik hield me in, omdat de uitvoering wezenlijk anders was, en de propositie ‘een moment voor jezelf’ natuurlijk niet echt (lees: echt niet) onderscheidend is.

Terug naar het heden. Want deze week viel mijn oog op de nieuwe 2011-commercial van Twix. Hierin maken ze letterlijk gebruik van een ‘pauze’-moment waarbij ze gebruik maken van twee verticale Twix-repen als pauze-teken. Ik kreeg kippenvel op mijn schubben van ontzetting. Want is dat pauze-tekentje, gemaakt van chocolade, niet een prijswinnende KitKat-advertentie van weleer? Doe maar knikken.

KitKat


3 reacties op “TwixKat”

  1. Ik zie kansen voor Mora en/of Beckers! Iets met twee frikandellen en een momentje voor jezelf. (Overigens zien die Twixen in dat pauze-knopje er ook al wat frikandellig uit.)

  2. Helemaal gelijk, Paarse Krokodil. Ik zie wel kansen tot een joint promotion voor KitKat en Twix. Scheelt meteen weer reclamebudget…

  3. Knik, knik.
    En dan duurt het momentje voor jezelf ook maar 1 Twixje lang, want als nummer 2 naar binnen gaat is de pauze over. “Let’s stick together’ had wel een echt concept verdiend.

Roept u maar