Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

woensdag 10 augustus 2011

Telfort is voor losers

Telfort heeft sinds 1 augustus een nieuwe campagne lopen. Die met de rijke familie die door de crisis opeens een stuk minder rijk is geworden. Zover de Witte Geit weet, is Telfort altijd al een prijsvechter geweest. Trouw aan hun propositie blijven ze dus zeker in deze commercial. Niks mis mee, zou je zeggen.

En toch. De Witte Geit vindt dat Telfort door het gebruik van de Gooise familie – die van inkomensklasse A naar C is gegaan – de plank een beetje aan het missen is. Waarom de crisis als vehikel gebruiken? Waarom drukken op een pijnpunt waar heel Nederland (en de rest van de wereld) last van heeft?

Is dat nu gemakkelijk gebruik maken van een gegeven of verklaar je iedereen die Telfort gebruikt tot ultieme loser? Want van miljoenenvilla naar het betonnen ‘Bijlmer-bos’ is nu niet echt een ding waar je mee te koop wil lopen.

Er was niks mis met de andere commercial van Telfort, waar jouw persoonlijke manier van leven werd gekoppeld aan het voordeel van Telfort. Met andere woorden: iedereen kan terecht bij Telfort. Of heeft de Witte Geit het totaal mis en worden massa’s mensen juist nu aangesproken door de Gooise familie die het even niet meer zo breed heeft?


3 reacties op “Telfort is voor losers”

  1. Volgens mij loopt deze campagne al sinds april of zo, dus zo heel nieuw is-ie niet meer. Los daarvan zou je zomaar eens gelijk kunnen hebben met je logica, witte geit! Time wil tell(fort).

  2. Ik ben het niet helemaal eens met de logica van de witte geit. Het is een feit dat iedereen last heeft van de crisis, maar in de ogen van de gewone mensch zijn het toch wel de Gooise brallers die gewoon met hun centen kunnen blijven gooien. Het vaak toch ietwat arrogante gedrag van de mensen uit ‘t Gooi maakt dat wij hun ook wel een flinke crisis gunnen!

    En dat is wat Telfort hier laat zien. Het Gooise gezin is ook getroffen door de crisis en zit nu in hetzelfde schuitje als het gros van Nederland. Het Gooise gezin zit nu op hetzelfde niveau als de gemiddelde Nederlander en dus kan de consument zich hiermee vereenzelvigen.

    Buiten dat zijn het naar mijn mening toch wel erg lollige commercials.

    Dus geen Witte Geit wat mij betreft. Ook geen Gouden Leeuw, maar misschien meer in de richting van een Doublé Poesje.

  3. [...] is al een tijdje een nieuwe weg ingeslagen. De Witte Geit heeft er eerder al eens zijn bedenkingen over gehad. Wat in het begin nog een inhaker op een [...]

Roept u maar