Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

vrijdag 3 december 2010

TUC houdt het geld lekker op de bank

TUClekkeropdebank

De Adformatie van deze week bericht over een onvervalste Paarse Krokodil. Gejat werk met een gemeen randje. In november vorig jaar deden Eko Kooistra en Jaron de Paauw mee aan een Brandfighters Contest, uitgeschreven door TUC. Ze wonnen niet, maar tot hun grote verbazing zien ze hun idee wel verschijnen op de buis.

TUC doet, als het gevraagd wordt om een reactie, of de nbso online casino reviews neus bloedt. Het concept is niet uniek, zeggen ze. Het gaat uit van een groter gedachtegoed, namelijk: “Lekker op de bank met TUC.”

Uniek of niet, De Paarse Krokodil ruikt toch onraad. Want hoewel de visuele verschillen tussen de filmpjes eindeloos zijn, het script is identiek. Vrouw zit op de bank met een pakje TUC. Man komt druk pratend binnen, gaat al pratend naast de vrouw zitten en wordt de mond gesnoerd met een TUC-koekje. Packshot/Logo TUC. Einde.

Goedkope truc van TUC dus. Een wedstrijd uitschrijven, veel ideeën vergaren en vervolgens ook gebruikmaken van de ideeën waar niet voor betaald is.

De commercial van Eko en Jaron:

De kopie van TUC:


4 reacties op “TUC houdt het geld lekker op de bank”

  1. Allemachtig, doe het dan goed en jat ook gelijk die wanddecoratie uit het origineel

  2. Tuc you!

  3. Life is tuc

  4. Het zijn al van die flauwe koekjes. Nou vergaren ze ook nog op een flauwe manier erg flauwe conceptjes.

Roept u maar