Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

maandag 13 december 2010

Glashelder en toch onleesbaar

interpolis

Iedere reclameliefhebber heeft zijn eigen favoriete merken. Eén van de mijne is Interpolis. Jaren geleden gestart met het ijzersterke merkconcept “Glashelder”, dat heerlijk nuchter, eenvoudig en herkenbaar werd vertaald in vele middelen.

Echter, een sterk merk worden is één, een sterk merk blijven is iets anders. Een tijd lang worstelde Interpolis met de communicatie – zo rond de tijd dat Extince werd gebruikt als voice-over in de commercials – maar onlangs sloeg de aquagekleurde verzekeraar weer keihard toe met de fantastische preventiecampagne.

Daarom vind ik het echt doodzonde dat online casino er momenteel langs de binnenwegen van Nederland verschrikkelijke, onleesbare mupi”s te zien zijn. De man met de bril spant de kroon. Want naast een veel te kleine heading die zelfs op de fiets slecht te lezen is, valt de bril van de man al helemaal weg in de onrustige poster. De hele uiting ziet er gewoon niet lekker uit, en dat is erg jammer. Laten we het houden op een schoonheidsfoutje.

Update: de poster is er blijkbaar ook in abri-variant. Daar is hij voor op de bus wachtende OV”ers natuurlijk wél leesbaar genoeg.

foto

(Voor de minder visueel ingestelde lezers: een fietsende Bruine Beer ziet er zo uit.)


6 reacties op “Glashelder en toch onleesbaar”

  1. Ik ben het met je eens… En zoals je zegt maakt die bril het helemaal af.. Dankje voor deze beer! Jammer van je fav merk

  2. Ik zag vandaag de 1/1 in de krant. En hoewel die heel aardig leesbaar is, vallen het concept en uitvoering me echt tegen. Inderdaad een misser van Interpolis.

  3. Helaas komt de bril in de Muppi uiting inderdaad niet goed over. We hebben de opmaken als kleurproef samen met ons bureau beoordeeld en onze inschatting was dat dit geen probleem zou zijn. Gelukkig komt de bril in de andere uitingen (print, busreclame, banner) wel voldoende tot uitdrukking.

    Voor de copy geldt dat je in print en busreclame wel voldoende tijd hebt om de copy te lezen maar dat dit bij de Muppis niet het geval is. Ons bureau heeft de copy zo groot mogelijk gemaakt maar helaas blijkt dat de leesbaarheid toch onvoldoende is geweest.

    In de toekomst zullen we daarom zeker rekening houden met bovenstaande punten.

  4. @Interpolis: Tof dat jullie inhoudelijk reageren. En niet gevreesd, jullie blijven een van mijn favoriete merken. Zeker als jullie de open discussie aan durven gaan!

  5. you have a terrific blog here! would you like to make some invite posts on my weblog? kakedbgbebac

  6. 1bolivia…

Roept u maar