Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

zaterdag 16 oktober 2010

Bier en ambivalentie. Kan dat?

Bij Het Roze Olifantje houden we van bierreclame. Ja, dergelijke reclame kan niet vaak genoeg voorbijkomen. Alle dierenvrienden hebben er wel een mening over. Met name reclame van Heineken en Bavaria bespreken we nogal eens. Maar ook Stella Artois heeft over aandacht niet te klagen. Terwijl het in Nederland niet eens te krijgen is.

Afgelopen week heeft Stella Artois een nieuwe commercial (gemaakt door Mother) gelanceerd en daar weet De Witte Geit eigenlijk geen raad mee. Het is een aangenaam geschoten filmpje, passend bij een aantal andere uitingen van Stella Artois met een hoog sixties-gehalte.

Ook de gigantische afstandbediening is leuk. Maar: zie ik daar het gadget-trucje van Heineken terug? En de clou (kiezen voor bier in plaats van het meisje) is erg aftands. Dus: De Witte Geit staat nogal ambivalent tegenover deze commercial. En jij?


3 reacties op “Bier en ambivalentie. Kan dat?”

  1. Kleine correctie; Stella Artois is bij de Albert Heijn gewoon te koop. (In 0,5 liter blikken)

  2. @Barry: bedankt voor je oplettendheid. Ik ga die blikken van alcoholisten-omvang eens opzoeken komende week.

  3. Nog een kleine correctie; Als het al ergens van gepikt is, dan is het van de film “Down with love”
    http://www.imdb.com/title/tt0309530/
    De retro look van het decor, de ‘kamer-afstandsbediening’, het gestuntel met knopjes waarvan onduidelijk is wat ze doen.

Roept u maar