In de Metro van vanochtend viel mijn oog op de advertentie hieronder. Het is Zomerkermis bij de supermarktketen Jan Linders. Op zich niets mis mee, zou je zeggen. In al het geweld van de acties en stuntprijzen van supermarkten zou een kermis niet misstaan. En dat klopt.
Maar helaas, de creatieve breinen – en met name de copywriter – hadden beter moeten weten. De sub ‘Wekenlang prrrrrrracht prijzen’ rammelt en mist totaal alle impact in print die je in het echt gewend bent van de fanatieke omroeper bij menig kermisattractie.
Maar het gaat verder, want ook in de body wordt het trucje nogmaals herhaald, deze keer bij ‘Zomerrrrkermis’. Ook met flauwe woordgrappen als ‘euroschieters’ en ‘prijsgrijpers’, kom je er naar mijn mening niet.
En als de uitsmijter van de body dan ook nog eens een dijk van een spelfout bevat (houd met dt!), dan denk ik als Bruine Beer dat dit wel écht een slechte kermis is. Meer slechte kermiswoordspelingen vind je op de website, de betere kermisingrediënten mét geluid vind je hier.
Houdt .. in de gaten. Kan ik dit stijlverband wel. Het is Oud-Hollands, zoals het vroeger op kermissen werd gebezigd: ” KomT dat zien, KomT dat zien Gij allen!”
@ Rik Roltrap:
Rik, misschien moet ik je wat dat betreft dan toch enigszins gelijk geven. Maar het blijft een feit dat de ‘rrrrrrrrr’s’ in print totaal niet overkomen.
Kun je toch beter die laatste link hebben :-)