Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

vrijdag 12 maart 2010

We worden steeds persoonlijker

foto1

Het web biedt flink wat ruimte om heel persoonlijk te worden. Hyves, Facebook en Twitter zijn op het moment de beste voorbeelden. Maar ook fora, waar consumenten onverbloemd hun mening geven en op die manier merken sturen. En ze een kans bieden om met echt relevante content, maar vooral relevante producten te komen. Mooie ontwikkeling, want daar doe je het voor als merk, toch?

Op de werkvloer kan het heel anders gaan. Neem het voorbeeld van een flink bedrijf uit Nederland. (Helaas kan ik niet meer topografische duiding geven wegens gevaar voor eigen leven en vermogen). Dat bedrijf heeft als tegenhanger op de steeds persoonlijker wordende online wereld, iets slims bedacht: de onpersoonlijke verjaardagskaart.

Kijk naar het voorbeeld en zie hoe slim ze dat hebben opgelost. Inderdaad, niet een handgeschreven boodschap, maar een sticker van directie en P&O. Briljant toch? Hoe onpersoonlijk kun je worden?

foto 2


Een reactie op “We worden steeds persoonlijker”

  1. Tja dat is behoorlijk onpersoonlijk, maar tóch kan het natuurlijk nog ‘erger’!
    Iemand heeft me afgelopen kerst een kaart gestuurd; Met in de kaart, de standaard tekst; “Prettige Kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar”, maar van wie de kaart kwam dat is nog altijd onbekend want de verzender heeft rechtstreeks vanuit de winkel de kaart in de enveloppe gestoken, postzegel en adressticker op de enveloppe en huppake op de post ermee.
    Ik kan me zo voorstellen dat het bij die persoon productiewerk is geweest. Wie die trieste persoon ook mag zijn, ik hoop dat ik geen kerstkaart naar hem/haar heb gestuurd met wél een persoonlijke boodschap ;)

    Tja stuur dan maar helemaal geen kaart. Das zonde van de 44cent die je erop plakt.

Roept u maar