Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

maandag 4 januari 2010

Geschikt?

Beachmasters heeft goed gekeken naar de wervingscampagne van de Landmacht. Ze liften mee op het succes van die campagne. Of in ieder geval proberen ze mee te liften. Is dat erg? Nee, integendeel. Het gaat om reclame en er is dus veel geoorloofd.

De vraag is of de persiflage goed uitgevoerd is en vooral of die relevant is. Wordt Beachmasters hier een sterker merk van of profiteert de Landmacht juist van deze tv-commercials? Wat denken jullie ervan?


6 reacties op “Geschikt?”

  1. Wat slecht!

  2. Is de Bruine Beer op skivakantie? Want anders snap ik niet dat jij als Geit deze post schrijft. Erg slechte persiflage.

    Landmacht zou zeggen: ‘s avonds een vent, dan ook ‘s ochtends een vent. Dus iedereen die hier tijdelijk ongeschikt is, is sowieso ongeschikt voor de Landmacht. Sterker nog, ik zou als Landmacht met deze boodschap reageren dmv een commercial, die een persiflage is van deze beachmasters-commercial.

  3. Ja, echt slecht. Volgens mij profiteert helemaal niemand hiervan.

  4. @ Ronald: de bruine beer zei tegen me: “Doe jij ook eens wat, verrekte geit!” Maar dat neemt niet weg dat ik graag antwoord wil op mijn vraag. En uit de bek van die bruine beer kwam vooral azijnlucht, dus daar had ik ook niet veel aan.

  5. Heel slecht. En volgens mij staat De Bruine Beer inderdaad op de latten, want de slechtste van de drie commercials staat er niet eens bij: http://www.youtube.com/watch?v=Q52dFtNZuDA
    Er is er, op het geschikt/ongeschikt na, trouwens maar 1 die echt een commercial van de Landmacht persifleert.

    Over relevantie: richt de Landmacht zich niet op dezelfde doelgroep als Beachmasters? Wat dat betreft is het natuurlijk weer wel slim om de campagne te persifleren.

  6. Doelgroep vindt de persiflage goed. Doet denken aan de You’ll never forget Escolet tijd in Lloret. En dat was dikke pret. Easy gedaan, maar wel super herkenbaar en midden in de belevingswereld.

Roept u maar