Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

dinsdag 20 oktober 2009

Het slippertje van Volkswagen

Ik geloofde jarenlang dat Volkswagen en DDB hun reclamebeleid volledig onder controle hadden. Volkswagen wordt over het algemeen met elke commercial een sterker merk en DDB bewijst keer op keer dat ze het merkdenken onder de knie hebben.

Nou zag ik heel recentelijk een commercial die het tegendeel bewijst. Hij heet Dogfish, is gemaakt in Brazilië en slaat volgens mij de plank behoorlijk mis. Waar is de intelligentie, de humor en waar is de relevantie? Wel prettig voor de rest van de wereld dat DDB en Volkswagen ook eens een slippertje maken.


4 reacties op “Het slippertje van Volkswagen”

  1. Jij hebt duidelijk nooit een hondvis gehad..

  2. Schijnt dat ze waren begonnen aan de opnames van een film over een sjappie in astronautenpak en zijn spacefox. De spacefox was een kruising tussen een vos en een warpmotor.

    Wás. De motor deed het niet goed buiten de aardse atmosfeer en de vos brandde compleet uit. Daarom is het dit geworden: een film rondom een hondvis.

    De film blijft zwak, maar in het licht van de achtergrond is opgehelderd hoe het kwam dat de film zwak is. Er was gewoon bijna geen budget meer over. Een verzachtende omstandigheid, vind ik.

    En ik vind dat zowel Volkswagen als DDB daarom niet zo hard aangepakt hoeven op Het Roze Olifantje. Ze leverden gewoon een keer iets zwaks, doordat een gewaagd, vernieuwend idee niet bleek te werken.

  3. Vind niet echt dat ze de bal hebben misgeslaan. Het is een gedurfde reclame die dan ook in de prijzen is gevallen in Cannes.
    Van mij mogen ze meer zo’n reclames maken!

    Toffe site mannen!

  4. @Bert: dat ze in Cannes iets winnen zegt niet dat het goed is of dat een consument er iets van gaat snappen. Er wordt daar wel meer meuk ‘bekroond’. Maar als het gaat om een creatieve prijs voor creativiteit, dan hebben ze het inderdaad goed gedaan.

Roept u maar